Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

söndag 19 december 2010

angående LHCF

... eller egentligen allting som är en fråga om livvstil. Ingen vet någonting, alla bara tycker. Fakta som verkar tyda på att 2+2=4 kan i en annan undersökning tyda på att 2+2=87.
Ja, jag är förvirrad. Vi pratar om att börja dietera oss här hemma och prova GI eller LHCF. Och skeptiker som man är till vad iaf jag tycker låter lite extremt och småäckligt så försökte jag hitta lite info. Och det jag hittat stöder väl i stort sett min första mening. Ingen vet något. Det finns folk som provat LHCF med gott resultat och menar att detta är lösningen på all världens problem. Det finns folk som gjort exakta motsatsen. Och aldrig mötas de två. Det är alltför sällan tycker jag som folk kan säga "okej, du tror på det här och jag på det här. Vi kommer inte övertyga varandra om vad som är rätt, så vi accepterar att vi blir glada och nöjda på var sitt sätt och försöker undvika att medvetet komma på kant med varandra". Istället är det idiotförklarande till höger och vänster, ett högljutt argumenterande för alltfrån förnuftsargument till ren pajkastning. Jag har själv gjort mig skyldig till dylikt, men jag ska försöka bättra mig. Varför förneka någon ett nöje de har? Men nu vill jag dock bara säga att det gäller företrädesvis företeelser i sig. Jag förnekar ingen rätten att tro på gud. Men försöker någon sig på odemokratiska, sexistiska och allmänt fördömande åsikter i religionens namn så kommer jag reagera.
Jag förnekar ingen rätten att köpa svindyr hälsojuice. Men jag vägrar bli idiotförklarad för att jag finner produkten onödigt dyr och med största sannolikhet ekvivalent med något billigare.

Dessutom finns det en intressant disskussion jag skulle vilja se, och som faktiskt förekommer lite på facebook. I en grupp som handlar om en hälsojuice och dess fantastistka egenskaper har det dykt upp nån som, i likhet med en del andra, spyr galla över juicen. MEN hans argument är att den hälsojuice som han säljer är MYCKET bättre. Så istället för att argumentera för eller emot, låt säljarna själva debattera till döds! DET skulle jag fanimej betala för att se! OCh så kanske vi kan få det bekräftat en gång för alla vilket medel som faktiskt är bäst, ger bäst hälsa och mest sex.

Inga kommentarer: