Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

tisdag 7 oktober 2008

Sgt Peppers Lonely Hearts Club Band (Reprise)

Ja, det är jag igen. Borde skriva efter midnatt eller i nedanstående men då blir det för långt...

Jag insåg till sist att jag redan länkat till sidan, och det jag tänkt göra nu, dvs tala om vilka som var bra och vilka som sög har jag också redan gjort men jag kan göra en annan reflektion. Jag lyssnade idag också på Annika Norlin (Hello Saferide, säkert) och hon pratade om att döma folk efter deras musiksmak. Hon hade lyssnat på Tomas Bodströms sommarprogram. Han hade inte valt musik själv utan bett kollegerna i riksdagen att välja sina favoritlåtar. Själv bidrog han med "La dolce vita" med After Dark. Och hon tyckte att det var droppen. Det är väl okej att gilla after dark men om man har chansen att välja en enda låt till radion så kan man väl ta nåt bättre. Tyckte hon. Och jag håller med. Jag har aldrig haft särskilt mycket känslor för Niklas Wikegård, men jag blev inte direkt positivt inställd till honom när han berättade att han älskade Tomas Ledin och tyckte att han var ett geni. Ledsen Niklas, du kan hockey men inget mer.

Jag trodde faktsikt att jag var fördomsfri när det gällde musik men det är bara inse att jag är lika mycket fascist som alla andra. Och därför har jag funderat om jag har nåt mer som jag dömer ut folk för, förutom Ledin, så ni som läser den här bloggen vet vad ni ska gömma när jag kommer.
Hmmm... Kanske Ronan Keating... Och dom som på allvar köper Oasis senaste plattor kanske... Slipknot, men det är bara för att dom verkar så fåniga. Göra sån musik och samtidigt ha bönestunder innan gig... Jo, och Mange Schmidt! fy... och Basshunter. Illa. Alltså, alla som gör musik hemma är inte dåliga, Suburban kids med biblical names eller Le Sport t.ex. Men jag väljer ändå att avsluta med att travestera Sten Broman. Vad är definitionen på en Gentleman? Det är en man som kan spela in och skapa musik med sin dator men som väljer att avstå.

1 kommentar:

Sarha sa...

hahaha, jag har ALLA Boyzone skivor och ser lite fram emot deras comeback, en sån looser är jag, å andra sidan lyssnar jag väldigt mycket på Lloyd Cole, så det går kanske på ett ut, eller?