Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 24 april 2009

Maxwells silver hammer

aspirerar på att vara den sämsta låt beatles nånsin gav ut. En och annan kanske hävdar att inget av det de gav ut var bra, men det är mina åsikter som räknas här och enligt mig är dom bäst så det så.

Jag försöker vara kreativ. Eller snarare, jag tänker på att försöka vara kreativ. Men jag är för jävla trött, och jag kommer inatt bara att sova fyra timmar. Dessa saker i kombination är både rejält jobbiga, korkade och prestationssänkande.

Det handlar om att skriva hits. Andurs har ett projekt att få ihop en hel platta och jag tänker göra den med honom. Det vet han inte än... men det viktiga är överaskningsmomentet. därför ska jag börja skriva låtar igen. Men det är ett men... det var lättare att vara kreativ när jag var ensam och olycklig. Då skrev jag min stora hit, självmordsrock. Men nu blir det knappt ett livbälte.

Giv mig uppslag! Helt nåt som går att få ut lite humor ur så ska jag ge er cred som medkompositör. Det där är visst rätt viktigt, jag läste på wiki att Mike Love i Beach Boys tydligen ska ha stämt Brian Wilson för att få fäst på papper exakt vad han skrev av California Girls.

Och appropå beach boys... det här är världens bästa poplåt.
Det här är promovideon. Den ska ni se, för den är lite söt. Men ljudet suger, så kolla in DEN HÄR först.

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Överraska, my ass. Du känner ju inte igen en provokation om den så suger dig utan ögonbindel :-)

Evil Runar sa...

Åh... tack!