Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 15 april 2009

Mr Moonlight.

Just nu är jag sur. På vad kanske ni undrar. Ja, det kan ni fundera på.
Jag kan ju säga att det inte är något nytt i alla fall, men det kommer inte att hindra mig. Jag kan också säga att en person vars namn jag inte vill nämna men det börjar på Anders har skrivit en nidvisa om taxichaufförer. Men det är inte det jag är sur på heller.

Nä, bröder och systrar, fy fan säger jag för att vara överkänslig och lättstött. Visst får omgivningen lida, men den som mår sämst det är han som ä't och det är jag. Tror ni att jag är bitter, sur och cynisk för att jag gillar det? Åh nä tack. Jag ska säga som det är. Jag är i grund och botten en naiv idealist som faktiskt tror på människans godhet, att världen är rättvis och att kärleken ska segra. Men det blir ju inte så mycket av det om vi säger... Fram tills... ungefär 14-års ålder var det exakt så jag betraktade världen, och det blev ett litet rude awakening ommasäger... Sen dess är jag den jag är nu. Och 15 års bitterhet har ju satt sina spår.

Då kanske ni frågar er "Jaha, och vad fan ska vi göra åt det då, va?" Tja, vad sägs om att skriva en kommentar till den här förbannade bloggen så jag har en anledning att vräka ur mig mer skit nästa gång jag sitter vid datorn?

I övrigt älskar jag er alla. Särskilt dig.

Dagens låt är visserligen rätt symptomatisk men ändå faktiskt rätt bra.
Eels med fucker. Eels var rätt sköna från första till tredje skivan, sen vart E alldeles för jävla konstig.

Jag borde inte lägga in fler, för det lär ju ta fokus från fucker, men eftersom jag missat dagens låt de senaste gångerna så får jag ju skärpa mig. Så här kommer lite kompensation.

Alltså, jag hittade just ett helt underbart klipp när Linda Bengtzing var med i Sikta mot stjärnorna. och gissa vem hon var... LENE I AQUA! Jag tänkte inte först... men det här bara ni måste se!

Och så det här... The Beach boys "I get around", en av världens skönaste låtar... framförd av Red hot chili peppers... Det får till och med en gammal cyniker att dra på munnen.

3 kommentarer:

Karin sa...

cheerio mr! du bor ju iaf inte i gullspång.....

Sarha sa...

"I övrigt älskar jag er alla. Särskilt dig." Äsch, sådär säger du till alla tjejer...

Evil Runar sa...

Nope. Bara dig.