Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 24 april 2009

Revolution

Ett litet tankeexperiment.

Tänk dig att du vaknar en morgon. Du känner inte igen dig, du vet inte var du är eller vem som ligger bredvid. Du smyger ut på toaletten, ser dig i spegeln. Du är samma person, du har inte åldrats eller något. Personen som låg bredvid dig kommer in och visar sig vara din partner sen 4 år. Sakta men säkert går det upp för dig att du på något sätt har bytt liv. Skulle kanske vara helt okej... bara det att du inte vet något om hur det är. Vad jobbar du med? Vilka är dina vänner? Hur vill du ha ditt kaffe? Allt detta far runt i din hjärna medans din omgivning undrar varför du uppför dig så konstigt. Känslan av panik inför att i princip vara nyfödd och 25 sprider sig...

Vad gör du?

Här är Otherside med Red Hot Chili Peppers

1 kommentar:

Frun sa...

Lägger mig i sängen och somnar om och hoppas att imorgon är det tillbaka till det normala igen.