Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 21 maj 2009

Har du mött din johanna än?

Kryptisk titel va? Jag ska förklara nån gång.

Igår genomförde vi ett av de mer intressanta TRASA-gigen. Vi skulle sjunga på mössesittning och genom nån slags misskommunikation så kunde bara Tre trasor ställa upp. Dessa tre blev två då en av oss misstänkte sjukdom. Så, ställer trasa upp och gigar på två pers? Klart vi gör, vi backar inte ens för en janssons frestelse!

Och med en gitarr och inlånad valross gick det faktiskt bra. Men det var inte det saken gällde. temat för kvällen var fräckisar, och som den man jag är så kunde jag naturligtvis inte missa tillfället... Men att bara berätta en, när man inte dragit några på länge leder ju till en kedjereaktion...

Så här kommer dagens fräckis (eller markus dåliga skämt, trots allt så har det inte blivit nån pod på ett tag)

Det var för länge sedan, i ett litet bondesamhälle på billingens nordsida. Storbondens dotter skulle gifta sig. Jojomän, med en ordentligt rik karl från Götene. Hon hade ju vart runt med de flesta pojkarna i bygden innan men dom fick ju inte komma på bröllopet. Nu sket la dom i vilket men en sak skulle de i alla fall se: Bröllopsnatten. De unga tu hade fått sin "bröllopssvit" i drängstugan, andra våningen. Så där stod de nu i sommarnatten. 13 pojkar och en lång stege. Di klättra upp di som kunde och de två som stod högst upp fick referera ner till de som stod där nere. Och det lät så här:
Nu kommer dom!
Nu kommer dom!
Dom kommer nu!
Nu kommer dom, säger dom!

Nu klär di av sig!
Di klär av sig!
Nu tar di av sig!
Nu tar di...
Ja, vi hörde det!

Nu lägger dom säg på sänga!
Han lägger henne på sänga!
Ho lägger sig på...
Nu har di lagt säg på sänga!

Sen hör dom då, hur hon säger till sin make "Ja, nu är du där där ingen varit tidigare...

Nu är han i röva!
Han är i röva... etc...

1 kommentar:

Frun sa...

Jag vet vad din titel betyder. Puss älskling!