Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 15 maj 2008

Ah, days of our lives. Denna serie som inte bara hoppar över hajen, den bygger en ny, mycket större haj och skaffar hoppstyltor så man tydligt ser när den hoppar.

"jump the shark" är ett begrepp som betecknar den punkt när en serie börjar ta till fåniga och överdrivna grepp för att behålla folks intresse och därefter bli skit. Uttrycket kommer från "Happy days" där Fonzie gör just en sån grej.

Days of our lives har flera gånger hoppat över alla möjliga barriärer. Spöken, ufon, kommunicera genom medier som itne kan få ur sig nåt vettigt, kidnappa folk och binda fast dem i sängar för att de ska älska en, men nu har de onekligen tagit steget. Det har härjat en massmördare i staden. 10 personer har dött, till sist avslöjas mördaren...och blit själv skjuten. Ack!

MEN! De är inte döda... de är på en annan plats där någon byggt upp en kopia av salem... Vilken är den verkliga världen? Och vem är detta onda genius som planerat detta?

Jag tycker personligen att det är så jävla dumt att det inte ens är kul. Jag menar, ett tag kunde man ju se Days of our lives av just det underhållningsvärdet men nu har det blivit SÅ jävla kasst att det inte är klokt. Frågan är dessutom varför. Ska det bli en spin-offserie? Days of our deaths?
Eller snarare Eternity...



En bra sak är i alla fall att vi ska fixa vår bil nu. Ett avgassystem bytt: ett missljud mindre. en fälg ska riktas + nya sommardäck: ännu ett missljud mindre. Balansering av hjul: Ett missljud till väck och slutligen en service: Tre ny fel som är svindyra att fixa.
Jag känner våran bil. Den är ond.

1 kommentar: