Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 12 maj 2008

En liten text om engagemang

Jo, efter dennan långa epistel om STORK ska jag nu tala lite om engagemang. Det är dags att välja ansvariga till spexet. för att vara kortfattad, jag lever, andas och äter spex. Fast jag försöker sluta. Nu ikväll har jag haft en disskussion med hustrun och jag är nu tveksam. Ska jag vara aktiv ett år till? Eller ska jag cold turka? Jag tvekar och funderar och tvekar igen. Om jag inte får det som jag vill, kommer jag bli bitter? (Och ni som svarar "JA", gå och dränk er va!)

I morgon natt vet jag mer.

Men det finns något av en win-win situation i detta. TT har gått med på att OM vi ska fortsätta under hösten så är jag t.f. trummis tills det kommer nån som faktiskt kan spela. Så jag har kul hur det än går.

TT är, för den som inte fattat nåt av föregående blogg, Trum- och trumpetkåren vid His. En blåsorkester som har kilt, svarta skjortor och fotbollstrumpor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag glömt vad jag skulle skriva!!! DET ÄR VÄL INTE SNÄLLT!