Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 24 maj 2008

Kvinnligt könsorgan!

Ja, va fan... nåt annat kan man ju inte skriva! Ochj jag har aldrig hört att nån skulle bli sur för att man står och skriker så, alltså står det så.

Anledningen är att jag glömt mitt ämne. Jag hade ett så jävla bra ämne och nu är det helt väck. Jag har gigat med Trasa idag, det var inte ämnet, men jag har gjort det så det kan jag säga. Jag har varit på nån slags aktivitet för studenter med barn på Bolums konferens utanför broddetorp. Det var inte heller ämnet, även om det hände grejer nog för att skriva en novell. Men eftersom det här är en blogg så håller jag tyst.

Trasa i alla fall, vi uppträdde för IC. Vi var tre, jag malin och andurs.
Fyra saker hade vi mot oss.
1. Publiken. De var sega.
2. Mikrofoner. Sånt gillar vi inte.
3. Vi var i ett tält. Utomhus. Skitakustik!
4. Scen. Otrevligt hög, långt från publiken.

Och så var vi ju bara tre. Vi körde i alla fall Buttercup och Basket case samt Fuck her Gently och Dolphin boy som omtag. Det gick nog hem, men enligt anders skulle vi tagit snusket först. ja ja...

Bolum får jag väl nämna som hastigast. Studentprästen på skolan försöker starta ett nätverk för studenter med barn. Och idag skulle vi ses på Bolums konferens och ha mysigt. Det var mysigt, och Barnen hade skitkul. Åh, ni skulle sett... vid två slocknade Robin på golvet med en gul filt över sig. Sen somnade kim och jag la henne bredvid... det var så sött.
Men jag är inte student så jag hade inget att säga. Det var mysigt men inte så konstruktivt. Nu har jag dessutom ätit Broccolipaj, och jag kan ärligt säga att jag ätit det och att jag inte tycker om det.

Så har jag bråkat med hustrun idag, tog ca 1½h... hade man bara varit lite smart och bättre på kommunikation hade det tagit en kvart... Jag är alltså helt värdelös på att gräla! Nån som har tips på hur man får stopp på sig själv från att säga korkade saker? Skära ut tungan? Tack för det!

Men som sagt, mitt ursprungliga ämne är väck. Så om det får ni inget veta.

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Snusket först, sa jag det? Jösses vad smart jag verkar

Anonym sa...

Tips: man tänker efter vad man egentligen vill ha sagt, och sedan gör man det utan att anklaga motparten för att vara korkad. Now you know. Och jag är inte heller så förtjust i broccolipaj.