Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 19 maj 2008

Fan...

Det har varit en intressant helg som ser ut att få en ännu värre fortsättning.

I fredags var det avslutningssittning för Atlas, och eftersom vi inte var så många var vi hemma hos Suss föräldrar i Sventorp. Då vädrets makter tyckte att det var en bra dag för att vattna gräset så var vi på altanen och åt tacos. Det var trevligt och intimt, och framförallt så var det kul att se tio pers göra "Fader Abraham".

I alla fall, jo barnen var i Vara också. Sen på lördagen skulle Anna på sommarlandsutbildning och jag skulle hämta barn och besöka en kompis barn. Var det tänkt. För Anna kräktes ymnigt den natten så det vart till att jag fick åka till vara med risk för att stanna kvar. Och det fick jag. Och nästa natt också. Och varför är detta så intressant? Av två skäl, dels så tyckte far min att jag skulle passa på att "ta lite egentid" så tog dom barnen. Det var väl i för sig snällt, men jag var faktiskt där för att vara med barnen och att bara åka iväg när man inte tänkt nåt blir lite planlöst + att jag fick en lätt känsla att inte vara välkommen. Men okej, lyxproblem lyxproblem och det är skönt att vara iväg från ungarna ett tag.

Men det andra skälet är värre. Mina föräldrar har ingen värme på hemma. Det var svinkallt från morgon till kväll och under natten. Så länge man låg i sängen gav ju täckena värme men sen skulle man ju upp. Alltså, jag ställde mig att steka ägg bara för att slippa frysa. Och barna sen. Robin ska ju inte ha strumpor ibland, får hon för sig och drar av sig dem. Hon hade så kalla fötter att jag trodde hon skulle märka det själv och börja grina. Så fan heller. Där har vi en vinterbadare, det märks direkt.

Sedan bråkade jag med min hustru. Det är okänsligt att säga till en som legat däckad dan innan att "va bra att du är uppe, då kan du ju göra lite skolarbete" bara för att man själv råkar tänka att om man orkar sitta och namnge bilder på datorn så kan man göra annat också. Detta höll inte min hustru med om och jag fick en rejäl skrapa. Det var sista gången jag sa nåt så dumt. Det lätt komiska är dock att hon faktiskt satte igång med skolarbetet. Hennes dåliga samvete hade vaknat sa hon...

Slutligen har vi idag kommit hem... och jag är rädd att jag håller på att bli lika sjuk som hon. Fan! Jag vill inte bli sjuk nu! Jag är ju ledig!

Hursa? Vaddå skiter i dig och dina sjukdomar? Vad som hände på sittningen?
Jorå...
på grund av läget på landet var ca hälften nyktra, delvis av chaufförsskäl. Lite udda, men inget som märktes faktiskt. Man kan kanske ha roligt utan sprit. Men å andra sidan kan man ha tråkigt med sprit också. Jag hade i alla fall förberett en grej som jag snott från Stefan benjaminsson. Sveriges näst största påhoppsgyckel. Alla (utom jag) fick ett kuvert med ett manus i. Tre grupper blev det och de skulle spela tre små scener från de tre senaste spexen okej, det skiljer tre år på Birgitta och Arizona men vafan... det fick gå. Det gick bra, och renderade till och med lite skratt.

Och det var många djupa diskussioner... om sex. Och nykterhetscouter. Och sexuella anspelningar... och psykiska störningar. Och så lekte vi mördaren i byn!

Ja, vi gjorde så mycket att skulle jag ta allt skulle jag inte va färdig förrän...






Nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick minnesbild till tiden med Dan. Står på alla fyra på hans gräsmatta, full som ett ägg, och mår as-illa. Folk som partajar runt omkring. Och så spyr jag. Istället för att han typ hjälper mig att hålla undan håret och fråga "känns det bättre?" så hör jag ett glatt "aahh, let it roll!" från honom istället. Ungefär lika uppskattat som "du kan väl göra skolarbete nurå". Hehehe...