Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 6 juni 2009

coetus interupptus

Det gick verkligen åt helvete igen. Allting talade ju för sverige! Statistiken, vädret, helgdag, tarotkorten... och ändå. Nå, jag bryr mig inte nämnvärt, och jag är inte särskilt förvånad. Om vi knappt kan spela oavgjort så är det inte mycket bevänt med saker och ting.

Idag ringde en gammal klasskamrat. Verkligt gammal klasskamrat. Det tråkiga var bara att det inte var en kille som fick mig att känna "Hej! Vad har du haft för dig i alla dessa år?". Snarare "Hur fick du tag i mitt nummer och vad vill du mig?". Nog sagt. Men samtalet fick mig att bryskt inse att jag inte har någon kontakt med några gamla klasskamrater. Ja, dom finns på facebook, men jag pratar ju inte med dom direkt. Fast ska jag vara ärlig känner jag väl inte suget heller. Det finns oftast ett skäl till varför man håller kontakter och varför man inte gör det.

Jag har lyckats få bakfyllenoja på endast 1½ folköl. Skamligt.

Dagens låt har inget med fotboll eller gamla bekanta att göra. Parklife med Blur.

Men den här har det!
En klassiker som åter blivit aktuell.

Inga kommentarer: