Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 20 juni 2009

midsommartåg

Igår bondade vi med barnen igen, vi var i Lundsbrunn på midsommarfirande. FÖRENINGEN kör ju tåg dit och det brukar vara mysigt så vi åker dit. Är det nån som har invändningar eller kan jag fortsätta? Ok. Nä, men det var faktiskt en jävligt bra dag. Töserna gillar att åka tåg, dom fick en massa glass, det fanns hoppborg och fiskdamm och ponnyridning och vi hade tur med vädret! Efter ett idogt regnande mattades det av och när tåget var framme vid Lundsbrunn Station så lyste solen och fåglarna kvittrade.

Vi intog vår lunch så pass länge att det började smådugga, men det var strax över och sen kom solen fram IGEN. Och sen kom regnet tillbaka när tåget var halvvägs till Skara.

Dessutom har vi bilder den här gången så vi kan hävda att barnen i alla fall var lyckliga DÅ. Sen så sabbade jag det när robin skulle sova i och för sig... Lillan är känslig och brås på sin far med allt vad nattskräck heter och Far brås på farfar och har inget tålamod...

Dagens låt då, det får väl bli nåt somrigt.

2 kommentarer:

Frun sa...

Älskling, det är okej att du gillar tåg. En vacker dag så kommer vi säga att;-men pappa, tåg är ju bara för killar! Vi,tjejer vill göra något annat!! Fast än så länge är det inte så för barnen tycker om tåget och med tanke på bebisen när ankomma innan sista avgången för säsongen så lär den också växa upp med att tåg åker man om man tillhör denna familj. Jag kan bara säga att det värsta är att det är beroendeframkallande att åka ångtåg. Det är mysigt och jag kan till och med tänka mig att i framtiden vara kanske inte eldare men tågbefälhavare eller konduktör. Det vore häftigt om du var lokförare, Kim eldare och jag och Robin (vi tjejer) var tågbefälhavare och konduktör på ett och samma tåg. Bebisen vet jag inte riktigt vad h*n skulle kunna vara med h*n kanske skulle kunna sköta cafét tillsammans med mig när vi anländer till Lundsbrunn. Eller så åker bebisen bara med som en vanlig passagerare för något måste ju åka med tåget.

Frun sa...

Skriver som en kratta... Bebisen vet jag inte riktigt vad h*n skulle kunna vara MEN h*n kanske skulle kunna sköta cafét tillsammans med mig när vi anländer till Lundsbrunn. Eller så åker bebisen bara med som en vanlig passagerare för NÅGON måste ju åka med tåget.


Eller vad säger du? Vore inte det häftigt? Jag tror att Kim skulle älska att vara eldare och hjälpa pappa och att Robin skulle älska att hjälpa mamma. Problemet är att jag vet inte om bebisen kommer vilja hjälpa dig eller mig eller vad h*n tycker om. Det får tiden avslöja tids nog.