Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 8 juni 2009

istället för musik: förvirring

Den sak som är mest fascinerande med världen är att den varken är logisk eller särskilt vacker. I grund och botten är allt överlevnad, vacker fågelsång är teritoriala markeringar och de vackraste blommorna är oftast giftiga. Människan är ingen förnuftig varelse, hen är lika känslostyrd och påverkad av betingade reflexer och instinkter som alla andra. Hen plågar sig själv med att försöka trycka ner dem men mår därigenom bara dåligt. Ni förstår kanske vad jag menar. Det har varit eu-val och jag har gått upp för jävla tidigt igen. Det gläder mig förvisso att SD inte fick mandat. Och en plats för piratpartiet känns väl ungefär som en piss i universum. Jag är inget fan av eu-kritiker heller. Jag menar, har vi nu baxat in oss i det här så ska vi väl göra det bästa av situationen, inte försöka backa ur? Jag tycker också lite synd om alla de namn på listorna, ibland uppåt 50, som inte blev något med.
Och eftersom jag tycker lite synd om Socialdemokratiska Arbetarpartiet som verkligen lider av brist på självinsikt och förnyelse så var väl kul för dem att de varken tappade eller gick framåt. Alltid nåt.

Och om ni tycker texten var jobbig pga brist på formatering så lägger vi den här meningen lite för sig.

Och titeln säger väl allt.

5 kommentarer:

riksomengris sa...

FI är ett missnöjesparti av värsta sorten och Gudrun Schyman är ett rövhål.n Inte för att det är några nyheter.

Evil Runar sa...

Nä, men det verkar ju folk ha insett också.

Sarha sa...

tycker ni ja! jag tycker att sossarna är mer ett missnöjesparti... dessutom är de verkar de lida av personlighetsklyvning, kolla bara på kritiken av FRA-lagen som de arbetare fram under deras egna mandatperiod...

Evil Runar sa...

Vad har sossarna med fi att göra? Mer än att de inte har folks förtroende?

Sarha sa...

De har som tur, typ inget att göra med varandra, hoppas jag, mer än att båda inte gillar alliansen.. Och ja, just det, om Andurs har rätt så består båda partierna av rövhål och det stämmer ju, jag menar jag röstade på Fi och har ett hårigt rövhål och Andurs röstade väl på sossarna, tror jag och har väl också ett (kanske inte så hårigt) rövhål... :P Förövrigt tror jag att Sahlin också har ett rövhål, men jag inte säker...