Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 6 juni 2009

Orgasm!

ja... ni kanske anar ett lätt desperat tema. Det gick en historia... för tio år sen när internet var nytt och onlinechatt var the shit. En kompis till mig (Ja jag vet...)var inne på en chat och noterade bland andra en... elvaåring tror jag det var. Hon sökte förgäves kontakt med folk, ingen svarade henne och till sist så kom det ett desperat inlägg. "Jag är kåt". Lite kul men mest tragiskt. Då. Nu är det väl vardagsmat med gruppsex på högstadiet och pettingparties på mellanstadiet.

Men det var inte det jag skulle säga, till frukost idag gör jag skogsbärspannkakor och hotam totam. Nu ska ni säga "vad är det?"

Ja, det är inget märkvärdigt. Skogsbärspannkakor får man om man blandar skogsbärsyoghyrt i pannkakssmet. Helt ok. Hotam totam är fattigmanslyx. i en stekpanna blandar man havregryn, socker och kanel. Ja, med lite smör såklart. Sen får det gojsa ihop lite, så lägger man i äppelbitar och låter det fräsa en stund till. Man får då ett slags halväppelpaj som väl typ tar en tredjedel av tiden men faktiskt är rätt gott. Det är ganska typisk scoutmat, anpassad för att göras i trangia. Med vaniljsås eller grädde så har man en rätt värdig en mindre kung.

Dagens låt är ingen låt, utan ett klipp, och dessutom fel klipp. Men det jag vill ha finns inte...

Inga kommentarer: