Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

tisdag 30 juni 2009

krastapopolis

Jag inledde min semester med nåt som gav mig feber och som fick magen att sluta fungera, så min jordgubbens dag tillbringade jag mest på sidan i en säng.

Sen har det väl fungerat någorlunda, bara små förtretligheter, som att man tydligen inte får med en USB-kabel när man köper skrivare på Net-on-net, eller att Microsoft verkade försöka sälja mig ett officepaket för 1600:-. Det kanske inte är dyrt men det är inte vad jag har råd med.

Igår vart det bad vi sjötorpasjön, och det kan det nog bli idag med. Jag hoppas alltid att tre timmar i solen ska kompensera min bonnabränna på vänster arm... men den lär nog fortsätta vara brunare än genomsnittet tills jag börjar köra i england.

Sen kanske någon kan upplysa mig om en sak. Vem köper hemelektronik på netto? Vem anser att personalen i en livsmedelsbutik har den tekniska kompentensen att avgöra vad som är en bra flatscreen? I övrigt verkade Netto vara bra för övrigt.

Nä, nog gnällt för nu. Klockan är 7.51 och det är dags att göra sitt intåg i sommarhagen. Och det här är Fredmans epistel no.33.

Inga kommentarer: