Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 12 juni 2009

surt sa räven

Jag har tydligen blivit fångad i vägverkets hastighetskamera. Med taxin, irriterande nog. Jag har inget minne av det men det finns ingen anledning att bråka. Det blir ett hål i plånboken och en utskällning från min kära hustru, men förhoppningsvis inget mer. Efter litet luskande på nätet så kan jag meddela att körkortet ryker om man kör 31 km/h över lagstadgad hastighet på 50-väg, och det vet jag att jag inte gjorde. Jag vet var jag åkte dit och med den trafiksituationen det är där så är man en idiot om man kör över 80...

Men bötessatsen är rejäl. 2000 spänn för 1-10 kms överträdelse. 2400 för 11-20. Ja ja, ces't la vie.

Dagens låt är Born to be wild med Steppenwolf

1 kommentar:

riksomengris sa...

Men för helsicke, du kör ju som en... taxichaffis!