Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

tisdag 30 juni 2009

från hysterisk till apatisk

Ja, jag har gjort den resan. Och det på bara en månad, det är bra att gå hos psykolog. Fast inatt sysslar jag med alternativ terapi. Jag duschar mig i dåliga vitsar genom att se parlamentet på youtube. Vill ni kan ni kolla här så får ni se min absoluta favorit. André Wickström.

Egentligen borde jag inte tänka den tanken, men den kom just och vägrar försvinna. Den är "Baara fyyyra och en haaalv vecka kvar av semeeesteeeern...". Bra att konstatera, jag lever inte i nuet. Inte ens nu. Jag lever för.... den stund som kommer.... .... .... .... nu. Nej.... .... nu ..... nej.... .... .... ..... ..... nu...äh, där gick den.

Om två och en halv vecka är jag i STHLM. Då vill jag dricka vin. Om en vecka är jag i småland. Då vill jag inte äta kroppkakor. Om 4-8 veckor blir jag trebarnsfar. Då ska jag röka en bong. Tills jag åker till sthlm ska jag lära mig "Hum hum från humlegården på ukulele, och sen ska jag sätta mig på en bänk i den parken och sjunga. Det känns lockande på ett rätt osexigt sätt. Det är förresten dagens låt också.


Det måste erkännas, det är skönare att flumma i en blogg än på lunarstorms dagbokssidor.

Inga kommentarer: