Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 1 juni 2009

Back in the day

Ja, i förrgår alltså. Det var avslutningssittning med spexet. Inte var vi många men kul hade vi. Jag gjorde vad jag tror är mitt sista jobb som toastmaster, i alla fall under dessa uppsluppna former. Det känns lite vemodigt men det visste jag ju redan när jag spelade "achy breaky heart" på valhall att det måste ta slut någon gång. Det finns emellertid en ny spexstyrelse inför nästa år! Må allah vara med dem.

Kortfattat. Varför då? Jo, jag är bakis. Det tar två dagar, en för kroppen och en för själen, och idag är det själen. Så idag vill jag ha te och sympati.

Igår var jag på 70-årskalas. Min fars. Det var precis så kul som det låter men jag fick göra mitt andra solouppträdande nånsin och för en som såg ut som jag lär ha gjort var det en prestation. Men folk skrattade och var vänliga så det kan inte varit helt fel.

idag tar Peter Englund över som ständig sekreterare i Svenska Akademien efter Hora cengdahl.

Dagens låt. Vengaboys uppträder i en konstig tysk ölstuga.

Inga kommentarer: