Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 22 juni 2009

sommar sommar sommar

Tre stycken sommar avlyssnade. Och det rent allmänna omdömet är "Det kan bara bli bättre. Det MÅSTE fan bli bättre".

Ingvar Kamprad har jag väl allmänt haft lite fördomar om. Han är snål, och pratar bara om pengar... typ. Men jag tänkte ge honom en chans, man vet ju aldrig. Men tyvärr. "ja... först så sålde jag reservoarpennor och det gick bra, sen sålde jag kulspetspennor, det gick inte så bra..." Jag gav upp efter 5 minuter.

Tomas Ledin har jag svårt för av personliga skäl, men han hade i alla fall en skön röst. Och han har levt ett intressant liv. Han har scenarbetat bakom Jimi Hendrix och partajat med Ozzy Ozbourne och legat med Stikkan Anderssons dotter o.s.v. Ja, och hyrt ut sin lägenhet till Bruce Springsteen. Det var bara ett problem. Han kunde inte berätta! Han kunde inte ens få ett bra grundmaterial att bli bra! Musiken var väl i för sig okej, men jag tackade för mig efter 40 minuter. Jag gav honom ändå en chans.

I dag var det Hanna Hellquist, krönikör på DN. Visst, det var bättre. Hon hade dialekten, drivet i berättandet och lite kul anekdoter men led lite av att vara lite för... lagom för att nånsin bli riktigt intressant. Det vart varken skruvat eller roligt det vart... mittemellan.

Imorgon är det författaren och kritikern Helena von Zweigbergk. Det är ett osäkert kort, om de två första kunde anas så kan det här bli exakt hur som helst. Men det är väl bra... antar jag.

Dagens låt är Cadillac med the hep stars för den har inte jag hört på tio år!

Inga kommentarer: