Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 11 juni 2009

funderingar i dagbräckningen

Så går beslutsamhetens friska hy i eftertankens kranka blekhet över...

Eller snarare: i morgontrötthetens förvirrande halvdunkel kan en entusiasm från gårdagen lätt bytas i tvivel. Det handlar om framtiden. Om vad man ska göra sen.
Folk frågar ju då och då om jag tänkt köra taxi hela livet. Nä, det har jag ju inte tänkt. SÅ vad ska jag göra? Diverse utbildningar ligger och trampar på tröskeln men hittils har jag inte riktigt släppt in dem. Men nu är det tid för det. Ja, jag ska ju bli trebarnsfar först, det är klart. Men sen? Jag ska inte låta en sån sak fungera som ursäkt till att inte ha tankar, drömmar, idéer? Nä, så klart inte! Det är många frågor som ska besvaras, många saker som måste kollas upp innan det slutgiltiga beslutet kan tas.

Ni undrar vad jag pratar om? Vilken utbildning jag ska ta, så klart. Just nu grunnar jag på lokförare eller radiolinje. Men jag funderar på att gräva djupt och se vad jag mer skulle vilja, och kanske komma ett steg närmare en klar definition av vad jag faktiskt vill göra av mitt liv?

Och utanför går morgondunklet över i klarblå himmer, strålande sol och vägar blanka efter nattens regn... Fan, livet är verkligen gott ibland!

Dagens låt är en av världens bästa. Kinks med Waterloo sunset

12 kommentarer:

riksomengris sa...

Radiolinje? Vad är det?

Evil Runar sa...

Ett program på en folkhögskola där man lär sig sända radio.

riksomengris sa...

Behöver man utbildas för det? Vad lär man sig då?

Evil Runar sa...

Både ja och nej... men det handlar mest om att lära sig tekniken, sen är det journalistik och rätt mycket praktik.

Det handlar väl lite om att bli en av dem i bakgrunden, idioten som sitter och pratar kan ju ibland bara vara... en idiot.

riksomengris sa...

Lära sig adobe audition, alltså? Å att patcha in reportage? Dra sladdar? Bli som hår-Micke? Coolt. Det vill jag också bli.

Evil Runar sa...

Två år i vara. Det är bara att köra hårt.

riksomengris sa...

Två år i Vara? ... Är det den skolan ute i vildmarken?

Evil Runar sa...

Nä, den ligger mitt inne i samhället. www.vara.fhsk.se

riksomengris sa...

Erkänn, det är detta du vill åt: "Kultur, Kropp och Själ
Ett gemensamt ämne för skolans alla linjer som ägnas åt olika estetiska och praktiska ämnen samt motion i blandade grupper."

Evil Runar sa...

Det låter ju spännande men det var ungefär det jag ägnade mig på på högskolan... så jag är överkvalificerad.

riksomengris sa...

Men du ska ändå går där, menar du? För att kunna se ned på folk?

Sarha sa...

Kör hårt på radiolinje! Och det finns en massa gamla skövdestudenter som har läst/läser på folkhögskola, fast de flesta uppe i kalix iofs... Själv satsar jag ju på en KY-utbildning, det är ju nästan samma sak. Sen är det ju också lite mer journalistik än att bara lära sig ljudredigering och kabeldragning, sånt är alltid bra att kunna.