Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

tisdag 23 juni 2009

En borde inte sova

och det gör jag inte heller. Dagens sommarvärd Helena von detkanjagintestava var bättre, men när jag nödgades stänga av radion var hon inte tillräckligt lockande för att jag skulle sätta på den igen. Men men... snart är det Hans Alfredsson. Lite punktstycken om läget just nu:

Sarha har kommit in i götet. Fanfar!

Jag har ingen AC i bussen. Fy.

Jag vill dricka Päroncider! Nån som vill göra mig sällskap?

Om man nu ska göra TV på läckö kan man väl göra det ordentligt? Skäms.

Allsång på skansen är bättre i år, och Ledin är bättre på scen än i Radio. Sant!

Tre dagar kvar till semestern. Ångest! Jag har inte rakat bikinilinjen.

Jag bangar en svensexa. Det lät våldsamt roligt men det skulle varit för mycket jobb för för lite nöje. Lite som sex på en tvättmaskin.

Dagens låt blev dagens dikt, för youtube strejkar för mig.

Var ålder har sitt skick av Anna Maria Lenngren

Vem har dig lärt, min vackra Klara,
så rak och förbehållsam vara?
Om jag din halsduk rör, om jag blott stjäl en kyss,
strax gör du väsen som en ryss!
Din blick du så förfärligt väpnar,
så att jag nästan alltid häpnar,
när jag ej brister ut i skratt ...
Vår Herre vet hur det är fatt ...
Men i din korta kjol, med bjäfs och flor garnerad,
och med din lilla skälmska hatt
det förefaller mig så löjligt och besatt
att du vill vara respekterad.
Nej, lyd mitt råd, min lilla vän,
benöj dig nu med kärleken ...
och tids nog kommer sen respekten,
då du får bära tur och heta tant i släkten!

4 kommentarer:

Karin sa...

jag gillar päroncider, fast inte lika mycket som öööööööl

Evil Runar sa...

Du kan dricka öl!

Karin sa...

din mamma kan dricka öl!

Evil Runar sa...

I röven.